A P H E L I O N

الگوی سفر در جهان موازی

جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۵۸ ق.ظ

خب اول از همه . این پست به هیچ عنوان قرار نیست به ابعاد علمی چیزی بپردازد . صرفا حاصل تخیل و بیانگر الگوی نویسنده است که خودمم . 

الگوی جهان موازی و به بیان بهتر نظریه جهان موازی را خب دیگر انتظار دارم بدانید همتان . حالا بدون توضیح اضافه خاصی میروم سراغ استفاده آن در زندگی ام . 


حتما برای شما هم پیش آمده که یک وسیله ای را جا گذاشته باشید . یا به یک چیزی نرسیده باشید . یا مثلا برق رفته باشد . یا ..... در اکثر موارد خلاصه به چیزهایی نرسیدید یا اتفاقاتی نیوفتاده اند  . الگوی جهان موازی در این قسمت از ماجرا که شما مثلا به چراغ قرمز خورده اید و دیرتان شده وارد می شود و به این صورت عمل میکند شما در لحظه ای که کاملا عصبی و نا آرام و ناراضی نسبت به شرایط موجود هستید ، به خودتان یادآوری می کنید که نسخه دیگری از شما الان در دنیای موازی دیگری هست که پست همین چراغ قرمز تصادف کرده است اصلا . یا مثلا زمانی که ماشین جدیدتان یک تکه از یک جایش خط افتاده است . یک نسخه از جهان وجود دارد که در آن ماشینتان درون رودخانه افتاده است جای یک خط ساده . 


خب این الگو بسیار شبیه همان الگویی هست که در سختی ها میگویید بابا از من بد بخت تر هم هست . اما خب برای من بجای اون این جواب میدهد . و خب یک سری تفاوت های جزئی دارد . مثلا آن الگو به نسبت این الگو آدم را تنبل تر می کند . ولی این الگو با توجه به چیز هایی که خود آدمی باید رعایت کند میتواند انگیزه را نگیرد . مثلا اگر سختتان است بروید کنترل تلوزیون را بگیرید . روشن کنیدش . میتوانید فرض کنید در جهان موازی الان برق ها رفته یا تلوزیون ندارید . 

خب اینجوری که کنید انگار هی در جهان های موازی در حال سفر هستید . یعنی از آن جهان موازی که ماشینتان و خودتان در حال سقوط به دره هستید تصمیم میگیرید به جهان دیگری که تنها روی ماشینتان خط افتاده است سفر کنید . و این خب برای شما یک برد محسوب می شود در حالی که خط افتادن ماشین به تنهایی باختی بیش نیست . و هردوی اینها در حالی هست که احساس برد یا باخت داشتن شما تغییری در اصل موجود ایجاد نکند . یعنی شما اگر از عصبانیت پاره هم شوید خط ماشین دوباره قرار نیست از ترس شما به حالت اولیه بازگردد . پس بازی را به نفع خودمان برگردانیم . 


حالا در کنار اینها توضیح اضافه نمی دهم دیگر ولی خب باگ هایی وجود دارد و مسائلی هست که با این الگو درست است رفع می شود ولی نباید آن ها را رفع کرد . مثلا منِ بیکار و علاف همین الان از منی که در جهان موازی بیکار علاف و در کنار آن معتاد است بهترم ولی خب این را نباید به چشم برد نگاه کرد قطعا دیگر انتظار دارم اینها را بفهمید خودتان به هر حال من مسوول سوء استفاده شما از نظریه ها و الگوهای روانشناختی ام نیستم . خب دیگر کافیست . الگو های مشابه و نظر خودتان در مورد همین الگو را به اشتراک بگذارید وجدانن . کارتان چیست که نظرتان را دریغ می کنید ؟ :/ 

  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۵۸ ق.ظ
  • آیدین

نظرات  (۳)

جالبه این الگو !

خیلی سوال برای آدم پیش میاد ...


به نظرت جهان های موازی با آرزوها ُ ایده آل های ما هم در ارتباطن ؟!

مثلاً من یه توقع هایی از زندگی دارم ولی برآورده نشدن، این چیزایی که تو ذهن منن، همونایی نیستن که نسخه ی دیگه ی من بهشون رسیده ؟!

پاسخ:
حالا اینقدر علمی نمیتونم نظر بدم . ولی به نظر من هر آنچه که میتونم تصور کنم یک جایی در حال وقوعِ . مثلا اگه میتونم تصور کنم از فردا جاذبه صفر میشه . یه دنیای موازی هست که از فردا توش جاذبه صفر میشه . یا توی یه دنیای موازی دیگه من فکر میکنم فردا داییم میاد خونمون . و تو این دنیا این اتفاق میوفته در حالی که توی اون دنیا اینطور نمیشه . در حقیقت تمام احتمالات باهم پیش میره به نظرم . مثلا اگه تصمیم گرفتم به فلان دختر شماره بدم یا ندم . بعد ندادم . توی دنیای موازی رفتم شماره دادم . بعد باز همون دنیا به دوتای دنیای دیگه تقسیم شده که توی یکیش قبول کرده تو یکیش نکرده . و انتهای یکیش مثلا با تمام زیرشاخه هایی که به وجود میاد من باهاش مثلا ازدواج کردم . 
ولی خو این قسمت ماجرا زیاد کاربرد نداره غیر از تحریک قوه تخیل و یه مقدار سرگرمی و دل و جرعت پیدا کردن در بعضی موارد . ولی خب اون قسمتی که گفتم واقعا کمک میکنه از سر اتفاقاتی که آزار دهنده هستن خیلی راحت تر بگذری . البته یه طیف خاصی از اتفاقات رو در بر میگیره خب . مثلا عزیزت اگر فوت بشه به کار نمیاد طبیعتا . 
در مورد توقعات و آرزو ها . من میگم خب آره . تو یه دنیای موازی تو کنکور رتبه یک رقمی آوردی . تو خارج رفتی . تو به هرچیزی که میخواستی رسیدی . ولی خب این از همون جنس چیزایی اِ که قرار نیست به این دنیات کمکی کنه مگر اینکه تحریکت کنه برای اینکه بدونی همه اینا جزء احتمالات زندگیه تو هست و خودت میتونی بدستشون بیاری یا واگذارشون کنی به نسخه دیگری از تو که به توی الان دیگه ربطی نداره . یه مرزی بین امید و نا امیدی . 
یعنی به نظر تو جهان های موازی عینن مثل همند ؟!‏ شرایط من و نسخه ی دومم دقیقن یکیه یا خب این تفاوت یه مرز خاصی داره و خیلی محدوده و خب این چیزی که من گفتم رد ئه ؟! ( چون در اون صورت کلن زندگیا جدا میشه و اساسن متفاوت !‏ )

یه کم گیج شدم :-‏"‏ حس می کنم جوابت به من دو تا بخش جداست که اولش به من جواب منفی دادی و بعدش تایید کردی نظرمو ‏!‏
پاسخ:
ببین جهان موازی هر لحظه در حال تکثیر شدنه . الان قطعا فاصله تو با جهان موازی خودت که 10 سال پیش سر یه تصمیم بوجود اومد بیشتر از فاصله ت با جهان موازی ای که توش این کامنت رو نذاشتی و تازه 1 ساعته بوجود اومده و تازه تغییر چندانی هم نداره با این جهانت . 
گفتم تمام احتمالات موجب تکثیر جهان میشن به تعداد نا محدود از بدو تولدت تا لحظه مرگت . جتی وقتی میمیری یه جهان موازی هست که توش 2 دیقه بعد میمیری . یا یکی که توش تا الان مردی . 
تو کامنت دومم جای ' یا ' هم باید ' و ' میذاشتم ‏!‏ چقد و :-/
تو پرانتز هم منظورم در صورت تایید حرفم بوده، تایید کامنت اولم ‏!‏
اینقد ابهام داشته کامنتم، تو چه جوری متوجه منظورم شدی و جوابمو دادی ؟ :‏)‏‏)‏

در ضمن مرسی از توضیحاتت :d
الان تقریبن گرفتم چی میگه این الگو ‏!‏
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی