A P H E L I O N

خود دگر نمایی

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۱۵ ب.ظ

( این پست شامل افکار نامربوط نسبت به پستی است که در جای دیگر خواندم و آنجا نمیتوانستم بگویم دیگر )


مردم مریض شدن . چمیدونم یه چیز تو مایه های بیمار های روانی هیستریونیک . یعنی مردم خیلی درگیر نمایش شدن ، خودشون رو به نمایش میذارن ، کارهایی که کردن و نکردن رو ، شخصیتی که دارن و ندارن رو ، 

در کنار این نمایش حالا خاصیت فضای مجازی و قابلیتش رو در به نمایش گذاشتن و خود واقعی نبودن هم در نظر بگیری میشه همین افتضاحی که الان هستن . یعنی نمایش یک خود غیرواقعی ، در مواردی وانمود کردن به داشتن چیز هایی که در واقعیت نداری . 


اما به نظر من ایراد یا مشکل این افراد و اعمالشون نیست . مشکل اقبال و جامعه ای که حمایت میکنه از این نوع رفتار هست ، یعنی برخورد متفاوت ما با یکی که باباش وزیر باشه یا باباش معلم باشه باعث میشه اون تفاوت مطرح باشه و مهم باشه ، وگرنه مثلا واسه ی کسی مهم نیست یکی مثلا سلیقه ش تو انتخاب مدل کیف چطوریِ و به الطبع هم ما با آمال پست های مختلف از انواع کیف ها رو به رو نیستیم . 

الان پیج های اینستاگرام رو ببینی همه پر از عکس های مثلا هنری پر از دک و پز و جلوه های شیک و لاکچری اِ . اصن یجورایی کاربریش تغییر کرده حتی در این حد اسیر این موضوع شدیم ما . و من حق میدم الان که کسی براش مهم باشه که از پایین شهر بیاد الهیه که لوکیشن بزنه چون برای مخاطبش این مهم هست و تا جایی که این لوکیشن بخواد تعیین کننده باشه به نظرم کاملا طبیعی و قابل قبول هست این نوع دگر نمایی کردن ها . ( لوکیشن حالا مثال هست ) 

به صورت کلی به نظرم تمامی موارد بیخودی که ما به عنوان حاشیه فریادشون میزنیم اما بهشون به عنوان ملاک و معیار نگاه میکنیم قابلیت این رو دارن که توسط افراد به عنوان مسائل کلیدی شامل نمایش و تغییر بشن ، اگه کسی وانمود می کنه که هرشب میره رستوران و یا واقعا میره این به شخصیت اون فرد عموما ممکنه برنگرده ، به شخصیتی که ما دوست داریم از اون فرد داشته باشیم برمیگرده و اون فرد سعی در ارضاء این مورد میکنه بیشتر تا اینکه از رستوران رفتنش لذت ببره . یا مثلا تعریف های بیجا از نوتلا و پیتزا های پر از پنیر ، در اکثر موارد عکس هایی از خوراکی هایی میذارن ک اونقدر اشباع هست که حتی یه گاز نمیشه ازشون زد ولی همه به عنوان لذت بهش نگاه میکنن ، لذت نمایش و لذت دیدن ، این موضوعات زمانی شکل میگیره که مخاطب علاقه داشته باشه به وجودش . 

که اصلا اینکه ما به چیزی علاقه داشته باشیم ببینیمش و کسانی باشن که مطابق علاقه ی ما پست بذارن و سمت اون چیز ها برن به خودی خود عجیب نیست ، منتها وقتی عجیب میشه که ما نوع نگاه و برداشتمون و رفتارمون بر خلاف حرف های خودمون باشه ، این شفافیت رو از همه ی ماجرا میگیره ، یعنی شناختن شمارو سخت می کنه ، اعتماد رو سخت می کنه ، به الطبع تعداد آدم بد ها رو زیاد میکنه ، خب این حس بدی رو نسبت به جامعه اطراف کم کم در آدم بوجود میاره ، هیچکس دوست نداره بین یه مشت متظاهر دروغگو زندگی کنه ، ارزش هارو پایین میکشه وجود این اتفاق در جامعه ، همین معیار هارو حتی جا به جا میکنه و به صورت حباب بزرگی باعث میشه خیلی از مسائل بزرگتر از چیزی که هستن جلوه کنن و خیلی مسائل مهمتر پشت اونها دیده نشن ، که قطعا این آدم رو گول میزنه ، نه اینکه آدم ها تصمیم اشتباه بگیرن ، آدم ها شناخت رو بر پایه ی مسائلی تنظیم میکنن که معیار های درستی نیستن برای اون تصمیم گیری و شناخت . 
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۲:۱۵ ب.ظ
  • آیدین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی