A P H E L I O N

Tsaktoyuri

جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ

قطعا یکی از عجیبترین اسامی که ممکنه در طول زندگیتون بشنوید همین Tsaktoyuri هست .حالا Tsaktoyuri چی هست ؟ و چرا ؟ 


من هم مثل تمام پسر های روی زمین . اون پسر های معمولی البته . فوتبال بازی کرده م و حالا هم حتی گاها میکنم . اما اوج فوتبالی من از نظر بازی کامپیوتریش برمیگرده به همون سال های بین 2010 تا 2013 . و به صورت کلی هم البته سخت پیدا کردن پسری که pes بازی نکرده باشه . خلاصه . یکی از بهترین حالت ها برای بازی یک نفره و سرگرم کننده بازی کردن توی لیگ بود . جایی که میتونستی مثل یه مربی بازیکن بخری و بفروشی و ترکیب رو عوض کنی . بازیکن های دلخواهتو توی تیم دلخواهت جمع کنی و بازی هایی رو کنی که همیشه آرزوی دیدنشو داشتی . در این بین . یک بازیکن بود که من هیچوقت نشناختمش . اما به تناسب مشخصات خوبی که داشت همیشه جزء اولین خرید های من بود . و اون بازیکن کسی نبود جز Tsaktoyuri.

 Tsaktoyuri یه دروازبان بود . یه دروازبان همه فن حریف که به سختی دروازه ش باز میشد و کاملا مشخصات یک دروازبان ایده آل رو داشت . و من بار ها و بار ها با تیم های مختلف اون رو برای تیمم خریده بودم و بازی های بزرگی رو با کمک اون برنده از زمین اومده بودم بیرون . البته Tsaktoyuri کسی نبود که من تنها فقط اونو بشناسم و پسر خاله هام هم کاملا باهاش آشنا بودن . کاملا وارد دایره لغات ما شده بود و حتی گاهی بدون استفاده از اسمش نمیتونستیم یک مکالمه رو به نتیجه دلخواه برسونیم . مثلا وقتی یک واکنش عالی از یک دروازه بان میدیدیم و یا خودمون دروازه وا میستادیم . الگوی دروازبانی ما Tsaktoyuri بود . 

اما سال ها از اون روزها میگذره . دیروز صبح دوباره با پسر خاله هام مشغول فوتبال بازی کردن بودیم که بعد از چند سال دوباره اسم Tsaktoyuri به گوشم خورد . اینبار مُجاب شدم به محض رسیدن به خونه بگردم و پیداش کنم و ببینم الان چیکار میکنه و توی کدوم تیم بازی میکنه و چه شکلی هست و اصلا هنوز بازی میکنه یا پیر شده . اما با چیزی مواجه شدم که انتظارش رو نداشتم . با این صفحه : http://pes.neoseeker.com/wiki/Tsaktoyuri 

در حقیقت Tsaktoyuri  اصلا وجود خارجی نداره و یه بازیکن ساختگی بود . من و پسر خاله هام چیزی رو به عنوان الگو و ایده آل پذیرفته بودیم که اصلا وجود نداشت . و ما توی تمام این سال ها اصلا درگیر پیدا کردنش نبودیم چون فکر نمیکردیم وجود نداشته باشه و بخاطر همین انگار یه کسی یه جای دنیا بود به اسم Tsaktoyuri  که دروازبان خیلی خوبی بود که توی تیم های خوب بازی نمیکرد . انقدر توی باورش غرق شده بودیم که حتی یک لحظه به خودمون نگفتیم چرا باید دروازبانی با این مشخصات عالی توی یک تیم درجه 3 بازی کنه و به راحتی با پیشنهاد های کم به تیم ما بیاد . 

همین حالا هم خیلی از باور های من وجود خارجی ندارن . که حالا غرق در باورشانم و نمیتوانم بفهمم کدامشان حقیقت ندارند . حتی ازشان استفاده میکنم . باهاشان زندگی میکنم . در معادلاتم از آنها استفاده میکنم . اما حقیقت ندارند . مانند وقت هایی که یک مجهول و یا ضریب اضافه وارد معادلات دیفرانسیل میکنی تا مساله حل شود . خیلی از مسائل من اینجوری حل شده اند که من خبری ازشان ندارم . و یا بعد ها فهمیده ام . 

شاید مثلا بگویید خب چه فرقی دارد . تو مثلا با Tsaktoyuri  به اهدافت رسیدی . بازی ها را بردی . فرقش مثل این است که به کسی عشق بورزی که نشان بدهد عاشقت هست اما بعد ها بفهمی عاشقت نبوده است . برنامه ریزی شده بوده تا عشق را با او تجربه کنی . هرچند تو در عشق پیروز شده ای اما بازی را نبرده ای . به همین سادگی . البته من فکر میکنم ساده است اما شاید متن منظور را نرساند . 

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ
  • آیدین

نظرات  (۱۰)

pes بازی محبوب خیلیامون بوده!!دختر و پسرم نداره!:)
چقدر این پست خوب بود...چقدر ..چقدر...چقدر!!
مث اعتقادایی که بعضیامون تو خلأش داریم دست و پا میزنیم ولی بازم یه وقتایی دست به گریبانش میشیم تا آروممون کنه...گریبانی که نیس!آرامشی که هست!

پاسخ:
آره دقیقا . خوب گفتیش . 
شمالی که هستی pes هم که بازی میکنی . چند وقت دیگه هم لابد میگی 170 و خورده ای ام قدمه :| :)) 
یادِ شخصیت های فوتبالیست ها افتادم !
من هیچ استعدادی توی این بازی ها ندارم ، فوتبال و ps4 و اینا ، البته چرا ، فقط GTA رو میتونم خوب باهاش بازی کنم :))
پاسخ:
همونم کافیه والا :))
آره حواسم نبود اسمش میخوره اونجایی باشه :دی
  • پنیر سوئیسی
  • اون پاراگراف آخر پست من رو یاد فیلم her انداخت. 
    کمی جلو تر که بریم، کلا خود زندگی زیر سواله. وسائل زندگی که بماند.

    به نظرم بهترین دروازه بان pes ،با فاصله از بقیه، "ادوین فن در سار" منچستر یونایتد بود. ما بهش میگفتیم "فن در سگ" از بس که گل نمیخورد بیشرف! :/
    پاسخ:
    حالا امیدوارم به اونجا نرسیم . یعنی نه اینکه ما همه ندونیم تهش هیچی اِ . اما اکثر ما تجربه لذت های کوچیک رو برگ برنده میبینیم . مثل وقتی که مجبور به یه مسافرت کسل کننده میشی اما با خودت میگی حالا که داری میری . پس حداکثر استفاده رو ازش داشته باشی و از فرصت های هرچند کوچیک لذت ببری . 

    قبلا با اون بازیکن ها Pes بازی کردن یه حال دیگه ای داشت . یه مقطع جدا از زندگی بود انگار :)) 
    نه متاسفانه بنده از مشکل کوتاهی قد رنج میبرم!!:))))
    حقیقتش نصف علاقم به این بازی صدای اون مرده بود که با یه بیخیالی محضی اولش که بازیو وا میکردی میگفت :"پرو ایوِلوشن ساکر فور"!اصن مُرده ی این لحنش بودم!
    پاسخ:
    البته تجربه نشون داده حتی اگه قدت هم بلند بود ، یهو میزد از قورمه سبزی متنفر بودی یا از موی بلند واسه پسر خوشت نمیومد :| به نظرم همینجوری بهتره بیا رابطه رو همینجا تمومش کنیم :| :))))
    صدای گزارشگرش هنوز تو گوشمه :|
    منم!!خیلی بیخیال بود!انگار دست گذاشته زیر چونه ش داره یه بازی بی روحو گزارش میکنه...یه چیزی تو مایه های بازی استقلال!!^_^

    حکم کارگزینی داره تدارک میبینه انگار!!:|


    پاسخ:
    مهمه خب :| هرچند که دیگه بین ما همچی تمومه با قسمت دوم خط اول این کامنتی که گذاشتی :| :)) 
    دو پاراگراف آخر خیلی ملموس بود توصیفش و البته توصیفِ مسی ریکا.

    آخرین خاطره ی محوی که از فوتبال رایانه ای یادمه که یادم نیست فیفا بود یا pes مربوط میشه به زمانی که مثلا دخترعمم میخواست به من خوش بگذره و پیشنهاد بازی رو داد. چند دقیقه که گذشت پسرعمم به خواهرش گفت بذار من یه گل بهش بزنم و اوشونو از دور خارج کرد. چند دقیقه بعدم اون یکی پسرعمم به من گفت بذار یه گل بهش بزنم و منو از رده خارج کرد و ما دست در زیر چانه بازی اونا رو نگریستیم :/
    پاسخ:
    ببین همین که میدونی fifa  و  pes  دوتان . برا من ارزش داره :| :)) و جا داره به صورت کلی از همین تریبون استفاده کنم برای تقدیر از تمامی دختران بلاگ که قوتبال بازی کردن :| به سادگی نمیشه دو 3 تاتونو پیدا کرد تو اجتماع بیرون :| 

    عاقا!!! خدایی این یارو الکی بود؟ :| ما هم همش می خریدیمش خیلی خوب بود لامصب :))) و حتی این دیالوگ هم  ردوبدل شد که چرا تیم ملی اوکراین از همچین دروازه بان تاپی باید استفاده نکنه و شناخته نشده باشه و آندری پیاتوف یا اولکساندر شووکوفسکی با اون سنش بره تو دروازه ی اوکراین وایسه. 
    بعد یه چیز عجیبی م که راجب این شخصیت بود، از یه ورژنی از پی اس به بعد (فککنم تو 2013 بود) ملیتش به جای اوکراینی شد لهستانی. 

    بعد این یارو رو باید از یه باشگاهی میخریدی به اسم Gharnetova یا همچین چیزی، که الان  سرچش کردم دیدم اونم تخیلی بوده و تمام بازیکناشم تخیلی بودن و ظاهرا منبعی بوده برای انتخاب بازیکن واسه تیمی که میسازی :| الان نصف نوجوونیم پودر شد رفت :((

    حتما دو روز دیگه م میخوان بگن اتسیو آئودیتوره دا فیرنسه که نصف تاریخ ایتالیا با اون هماهنگ شده و شکل گرفته هم ساختگی بوده 😒

    پاسخ:
    اونجا که گفتی ما هم همش میخریدیمش یاد میراث خانوادگی باشگاه یوونتوس و اینا افتادم انگار یه مافیای خانوادگی پشت هر خریدتون تو مستر لیگ بود :)))))))
    ولی تو خیلی واردی . خیلی :| انقدر که میخوام دوباره بپرسم، گفتی قدت چقد بود ؟ :)))) 
    بابا مثلا الان اتزیو رو انقدر این بازیخوره ها و اینا پیگیرشن انقدر براش تاریخ نقلی نوشتن که تشخیص واقعی از غیر واقعیش سخت شده اصن :| خود ایتالیایی ها هم میخوان که بوده باشه :)))) :| 
    واقعا هم مافیا طور بود :|
    مثلا منکه یه تیمی رو میچیدم چن نفر پشت سرم قلم و کاغذ به دست یادداشت میکردن و میرفتن خونه میساختن همونو :)))  تیمی که میساختیمو داداشم رو پی سی هم میساخت و پسرخاله هام و بچه های همسایه مون هم میرفتن خونه هاشون می ساختن.
    من خودم اون سالی که پی اس اومدو اسمش هم Winning Eleven 5 بود (فککنم 2002 اینا بود) تا ورژن 2009 اینا ش بازی میکردم، ولی بعد به طور تخصصی فقط تیم میچیدم تا 2013 ش. پسرخالمم مشاوره میداد که فلانی هوش مصنوعیش تو دیواره و بهمانی نمی تونه از پس فلان تاکتیک بربیاد و اینا. بعد که تیم جمع میشد یکی دو دور امتحانش میکردن و بعد ترکیبشو یادداشت میکردن میرفتن خونه میساختنش.
    خیلی تیم جذابی بودیم خلاصه :))) یادش بخیر

    +قدم؟ چطور؟


    پاسخ:
    مرسی :)))) ما با شرایط قبلی فکر میکردیم خوره ی بازی ایم . با این شرایط جدید که الان نقل کردی ما میانه ی راه هم نبودیم :))))))  

    همینجوری . بالای 170 اِ یا پایینش ؟ :| 
    پست جالبی بود . 
    وبت خوب گرفته . توبه میکنم دوباره میخوام بخونم اینجا رو ! 
    پاسخ:
    توبه ت پذیرفته س . رستگار شوی فرزندم :| 
    سلام، من سازنده بازیهای اندرویدی هستم. چند وقتی هست دارم روی یه بازی فوتبالی کار میکنم که موضوعش تشخیص چهره بازیکناس. اسامی و مشخصات تقریبا 800 بازیکن مطرح از سال 2000 به بعد رو جمع آوری کردم. بعد با خودم گفتم یه نگاهی به دیتابیس pes بندازم تا بازیکنی از قلم نیوفتاده باشه. تا اینکه رسیدم به اسم همین بازیکن مورد بحث. تعجب کردم که چرا همچین بازیکن خوبی رو ندیده بودم! رفتم اسمشو گوگل کردم تا مشخصاتش رو یادداشت کنم. هر چی گشتم به هیج نتیجه ای نرسیدم، یعنی اصلا
    پیداش نمیکردم. تا اینکه بعد از کلی گشتن رسیدم به متن شما... باورم نمیشه چند ساعت سر کار بودم!!!... ولی حس جالبی دارم، انگار رسیدم به سکانس آخر یه فیلم معمایی، جایی که معما حل میشه و همه چیز برات روشن میشه.
    پاسخ:
    خیلی جالبه . فکر می کنم بتونیم یه انجمن تشکیل بدیم از خودمون چند نفر که به این حقیقت دست یافتیم :))
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی