A P H E L I O N

پیش از طلوع

سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ب.ظ

یک فیلمی دیدم . اسمش پیش از طلوع یا همان before sunrise بود . محصول سال 1995 که البته 2 قسمت دیگر هم از آن وجود دارد و هرکدام به فاصله 9 سال با همان کارگردان و همان بازیگر ها ساخته شده اند . که اگر اولی را دیدید بیایید اسم بعدی ها را بپرسید . حتما اگر اولی را ببینید اسم بعدی ها را خواهید پرسید . شک نکنید . به شما این را بشارت میدهم . 


اما من کلا آدمی نیستم که برای یک فیلم بخواهم پست بگذارم . چون من خیلی فیلم میبینم و اگر بخواهم برای نصفِ ، نصفشان هم پست بگذارم خیلی می شود . از طرفی ، هر فیلمی آدم را مجاب به پست گذاشتن نمیکند چون پست گذاشتن با مجاب به پست گذاشتن شدن متفاوت است و برای تمیز دادن این دو از هم لازم است در خیلی از موارد پست نگذارید . که البته این را میشود تعمیم داد به خیلی چیز ها . 


حالا من میخواهم شما را مجاب به دیدن این فیلم بکنم . چون به نظرم لازم است هرکسی این فیلم را ببیند و روی دیالوگ ها و سکانس هایش فکر کند . از آنها برای زندگی اش استفاده کند . البته طبیعتا اینطور نیست که این فیلم یک وحی الهی بدون غلط و ایراد باشد اما اگر آدمی بخواهد فیلم ببیند . به نظرم این یکی از انتخاب هایی است که علاوه بر اینکه آدم یک چیزی می بیند . تلنگری هم به نگاه و رفتار و تصوراتش از موضوعی که در فیلم به چالش کشیده می شود میخورد . 


اگر تا اینجای پست مجاب به دیدن فیلم نشده اید . سکانسی که در پایین میخواهم به آن اشاره کنم را بخوانید . اما اگر حس کردید دیدن فیلم فکر خوبی میتواند باشد . به نظرم این سکانس را در خود فیلم ببینید . 



before sunrise


البته حالا که بیشتر فکر میکنم . تعریف کردن این سکانس کار خوبی نیست . چون برداشت من طبیعتا برداشت متفاوتی است و قشنگی اش به این است که هر کسی برداشت خودش را داشته باشد .

پس امیدوارم بروید فیلم را ببینید . بعد از دیدن آن برای این پست نظر بگذارید . 


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۱۶ ب.ظ
  • آیدین

نظرات  (۱)

تو زندگیم فیلمی انقدر درام و با این حجم از تکیه بر فیلمنامه و دیالوگا ندیده بودم. نه که نباشه، من ندیده م! مخصوصن همین اولیش-before sunrise. من فیلمایی که اکت بیشتری دارن‌و بهتر دوس دارم ولی انی وی دیالوگا خوب بودن جدن

دو خط آخر پاراگراف دومتم خیلی خوب بود
پاسخ:
جالبه منم واقعا کم پیش میاد درام ببینم . مگر اینکه فیلم های بزرگ سینما باشن و نقد و تعریف زیادی داشته باشن . یعنی تقریبا اینکه خودم برم دنبال همچین فیلمی غیر ممکنه . دیدن این فیلم هم ماجرایی داشت . من منتظر دانلود شدن یه فیلم دیگه بودم که رفتم برای پر کردن اون تایم چند دقیقه ای یه نگاه به فیلم هایی که تابستون از یکی از دوستام گرفته بودم بندازم . حدود 40 یا 50 تا فیلم بودن برای قبل از سال 2000 . و بین اونا اتفاقی این فیلم رو پلی کردم . و حتی اولش که تو قطار بودن رو جلو زدم و هنوز هم ندیدم . یعنی از آخر قسمت قطار و اونجایی که برمیگرده پیشنهاد میده یه روز باهم باشیم دیدم . و تا آخرش رو نشستم و دیدم و خوشحال بودم از پیدا کردن همچین فیلمی . 
به هر صورت من فیلم های دیگه ای هم دیدم که شاید از این خیلی تاثیر گذار تر بودن اما مشکل اون فیلم ها اینه که کسی که فیلم میبینه کم پیش میاد اونارو نبینه . 
مرسی از اینکه نظرتون رو عنوان کردید . 
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی