A P H E L I O N

ترس از دیده شدن دارم من

شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ب.ظ

خب همین ابتدا باید بگویم که نه ! آنقدر ها هم که فکر میکنید نمیترسم . یعنی ترسی ندارد . اما همیشه به همین سادگی نمیشود در موردش نظر داد که مگر چه ترسی دارد دیده شدن ؟ برای همین توضیحاتی را در ادامه خدمتتان خواهم داد . 

اول آنکه حالا که سر بحث باز شده س . باید ببینم اصلا من چه وقت هایی هست که از دیده شدن میترسم ؟ بعد میتوانیم بریم سراغ اینکه چرا میترسم و چه عواملی این ترس را ایجاد میکنند و چه میشود که ترسم از میان میرود . من معمولا در مواقعی که افراد ناشناسی در محل حضور داشته باشند از دیده شدن میترسم . در مواقعی که یک نفر خاصی در جمع حضور داشته باشد که من با او در سیتوئیشن خاصی قرار داشته باشیم از دیده شدن میترسم . من در مواقعی که صحبت از چیزی است که در مورد آن نمیدانم و اطلاعاتی ندارم از دیده شدن میترسم . من در مواقعی که در جمعی حضور داشته باشم که حضور من برای شخص یا اشخاصی در آن جمع ایجاد مزاحمت کند ، قبل از اینکه از حضور در آنجا رنجوده شوم ، از دیده شدن در آن جمع میترسم . من در مواقعی که باید انتخابی صورت بگیرد و این انتخاب باید بر عهده شخصی باشد از دیده شدن میترسم . من از دیده شدن در اجتماعاتی که ممکن است باعث توجه عده ای به من شود از دیده شدن میترسم و . . . خیلی جاهای دیگری را که از دیده شدن میترسم را حتی به یاد نمی آورم چون زیاد هستند . 

خلاصه اینکه من خیلی از دیده شدن میترسم . تعدادی از دلایل آن روشن است و تعدادی از آنها کمی پیچیده . اولین دلیلی که باعث میشود من از دیده شدن هراس داشته باشم برمیگردد به ترس من از مورد قضاوت قرار گرفتن . آری خودم میدانم که مگر قضاوت دیگران چه اهمیتی دارد ؟؟ [ این را بعدا و در پست دیگری توضیح خواهم داد ] فقط این را بدانید که بی اهمیت هم میتواند نباشد . دلیل دیگری که باعث ترس من میشود عدم اعتمادبه نفس من است . یعنی من فکر میکنم آن قدر که باید خوشتیپ نیستم . آنقدر که باید لباس هایم شیک نیست . آنقدر که باید رنگ پوستم روشن نیست . و . . . که این دلیل هم به نوعی از ترکش های دلیل قبلی حاصل میشود . دلیل بعدی ترس من از دیده شدن در تعداد محدودی از موارد بر میگردد به جمعی که در آن قرار است دیده بشوم یا نشوم . یعنی بعضی وقت ها دیده شدن من در جمعی که سطح بسیار پایینی دارد میتواند یک امتیاز منفی برای من باشد . از دلایل دیگری که من از دیده شدن میترسم این است که نتوانم بازخوردی که در خور آن دیده شدن است از خودم نشان دهم . یعنی گاهی نمیتوانم هیجانی که باید را نشان دهم . یا نمیتوانم در جایی که از من نظری پرسیده میشود درست جواب دهم . پس همه اینها و یک سری دلیل دیگری را که نمیدانم ولی وجود دارند باعث میشود من از دیده شدن بترسم . 

راستش را بخواهید این پست قرار نبود به همین سادگی که هست باشد . اما به دلیل اینکه اگر حالا شروع به دیدن فیلمی که دانلود کرده ام نکنم دیگر برای دیدنش خیلی دیر میشود این پست را همینجا تمام میکنم و سعی میکنم در پست دیگری که بعدا ارسال خواهم کرد و در مورد یک موضوع دیگری است از خجالت این پست در بیایم . که البته کذب و بی معنی است این حرفی که زدم . چه پستی چه کشکی . 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ب.ظ
  • آیدین

نظرات  (۲)

  • خانه سلامتی
  • سلام رنگ متن رو عوض کن قالب مشکیه متن هم به خوبی خونده نمیشه 
    پاسخ:
    اتفاقا از ساعاتی پیش به فکر تغییر کلی رنگ و شاید قالب وبلاگ افتاده ام . ممنون از اینکه با این نظر عزم من را راسخ ساختید . 
    از وقتی که می‌خونم این‌جا رو هر پستی آپ شده عنوانش با "من" تموم می‌شده!
    پاسخ:
    ایتز جاست تری آو دم انی وی . نات دت ماچ یو تینک . 
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی