A P H E L I O N

جبر ژنتیکی

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۳۰ ق.ظ

یادمه اون روز اولی که با آیدین راجب ایده ی این وبلاگ صحبت میکردیم انقدر فکرهای خوب و ایده های پررنگ تو ذهنم بود که با ذوق و شوق دنبال اسم این دفتر مجازی جدیدم بودم ، تو فکرام یه مجله ی باحال شده بود پر از تفسیر های عجیب و غریب زندگی به سبک خودم نه اینجوری که ماه به سال ازش خبری نگیرم ، نگیریم . بگذریم .  

خب تنبلی و از هم گسستگی سلول های تحتانی برای هر آدمی پیش میاد و مِن باب جبر ژنتیکی بهش دچارم  . واقعیت هم همینه با تمام احترامی که برای عقل و قدرت تفکر و انتخابتون قائلم ولی شخصیت شما بیشتر از هفتاد درصدش برآمده از بانک ژنتیکیتونه . فی الواقع به جز جبر جغرافیایی و زمانی که میدونستین دچارشیم گرفتار جبر ژنتیکی هم هستیم . 

البته وقتی زندگی رو اینجور بهش نگاه میکنم واقعا آزار دهنده و ناعادلانه ست . البته زندگی به طور کلی ناعادلانه هست هر جور که بخوای نگاه کنی  :)) . 

اینم هست که میگه کل شالوده شخصیت و رفتارها و اخلاق هاشُ انسان تو همون هفت سال اول زندگیش کسب میکنه و برای بقیه زندگیش مثل جوهریه که تو آب بچکونی عوض نمیشه فقط گسترده تر میشه . 

تازه همه ی اینا هست اگه بخوای منکر تاثیر قیافه و ساختار فرهنگی خانواده و جایگاهشون باشی . 


با تمام اینها من فکر میکنم اون موقعی آدم به شخصیت و انسانیت میرسه که سوای تمام اجبار های دورش خودش یه تعریف جدید از خودش ارائه بده ، وقتی که اون قدرت خود جدیدی که با انتخاب و اراده میسازه تمام اون ها رو میپوشونه . وگرنه که الان مثلا من خودم شخصا مث یه فیلمم که فراستی با نگاه کردن بش میگه مقواس کاغذه همش . هنوز تعریف جدید و ارادی از خودم ارائه نکردم . هنوز تو مرحله ی آقازاده بودن گیر کردم و به آقا بودن شخصیت مستقلم نرسیدم . 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۳۰ ق.ظ
  • لونا

نظرات  (۳)

چه عجب بالاخره یه نوشته خوب خوندم
به قول آدم های باکلاس
ممنون
پاسخ:
به قول آدم های خاکی و متواضع
خوبی از خودتونه مرسی 
:دی 
چقدر شبیه پست پی هاش بود !!! بهرحال همینکه میگی :
هرکی جدای از جبر ژنتیکی ، یه شخصیت بشه ، مرده ...

بیشتر برای مربی ورزش به کار میره : هرکی جدای از اندامش بتونه توی مسابقه برنده بشه مرده ...

دنیا یه سالن ورزش نیست ! و شما هم مربی ورزش نیستی !


پاسخ:
اولین کاری که کردم این بود رفتم پست پی هاش رو دوباره خوندم و شباهتی ندیدم :؟ حتی میشه گفت این پست من داشت اونُ نقض میکرد :دی

من این نکته ای که راجب مربی ورزشا رو گفتی نشنیدم تا حالا ولی با اینکه گفتیم نظرم عوض نشده و بنظرم تا وقتی که از زیر سایه ی چیزایی که واسه بدست آوردنشون زحمتی نکشیدی کاری نکردی .

پست پی هاش هم میگفت خواص ژنی ما جدای از خود اصلی ماست ...

راستی حق داشتی از مربی ورزش چیزی نشنیده باشی چون از خودم ساختمش (ما بروبکس نویسنده خوش نداریم چیزی رو کپی کنیم ... درجا یه ضرب المثل اورجینال براش میسازیم !)

راستی جواب چند تا از نظراتت رو طی تور مسافرتی که به وبلاگم راه انداخته بودی دادم ! (جمله رو حال کردی ؟! پیدا کنید نهاد و مسند و صفت مضاف الیه سوم را )
خیلی ممنون !!!
پاسخ:
من هم گفتم تا موقعی که آدم انقلاب نکنه و به مورد استثنایی تبدیل نشه تو سطح همون خواص ژنتیکی باقی میمونه :دی شاید تو کل تاریخ صد نفر بیشتر به اون انقلاب درونی که من مدنظرمه نرسیدن . حالا شایدم صد نفر بیشتر :دی اما مطمئنم به هزار نمیرسه دیگه تو کل تمدن انسان ها ! 

الان بگم مچکرم ؟ :))

بازم ممنون من باب پست های جالب و نظرناک! :دی 
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی